خوآگاهی در معامله گری

خوآگاهی در معامله گری

در هر حرفه و شغلی،برای اینکه فردی موفق باشید باید به خودآگاهی برسید.انسان فقط با شناخت خود است که می تواند نقاط ضعف خود را بیابد و با تلاش بتواندآن ها را اصلاح کند؛همچنین،از نقاط قوت خود اگاه شود تا روی آن ها سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد.  یک فرد آگاه از خود،درباره ویژگی های شخصیتی اش با خود شفاف است و تلاش نمی کند آن ها را مخفی کند. خودآگاهی نقطه شروع دستیابی به هر هدفی است. مهم نیست در چه کسب وکاری فعالیت می کنید، مهم این است که بدانید در موقعیت های حساس  وبحرانی چگونه رفتار می کنید و چرا تصمیم می گیرید .سطوح بالای خودآگاهی به شما کمک می کند در لحظه حضور داشته باشید و این حضور در لحظه که گاهی به آن ذهن آگاهی هم گفته می شود برای پیشرفت شما بسیار مهم است وتصمیم گیری آگاهانه در زمان درست در نهایت منجر به موفقیت می شود. تجزیه و تحلیل خود و آگاهی از اینکه چه کسی به عنوان یک معامله گر هستید و آگاهی از نقاط قوت و ضعف خود، کاری است که بسیاری از معامله گران هرگز انجام نمی دهند. در نتیجه، آن‌ها برای پیشرفت مداوم تلاش می‌کنند و هرگز نمی‌دانند که چرا نمی‌توانند به سطوح بالای سودآوری برسند. درواقع خودآگاهی به این معناست که شما از کاری که انجام می دهید و اینکه چطور آن را انجام می دهید آگاه هستید. این کار در ظاهر ممکن است بی اهمیت به نظر برسد و احتمالاً فکر می کنید که همیشه می دانید که چه کاری انجام می دهید. با این حال، این طرز فکر نادرست است. از این گذشته، اکثر معامله گران به یاد می آورند که درست در میان یک معامله ی ضرر ده یا پس از بسته شدن آن از خود پرسیده اند “واقعا با خودم چی فکر کردم؟” این چه اشتباه فاحشی بود انجام دادم”.

خودآگاهی به شما کمک می کند تا در مورد مهارت های ذاتی، توانایی ها و نقاط ضعف خودتان بیشتر بدانید. معامله گر خودآگاه می تواند شکاف های مهارتی و رفتاری را در فعالیت های تجاری و ریسکهای خود برطرف کند و مهارت های کلیدی خود را را توسعه دهد. معامله گران خودآگاه دنبال موقعیت هایی هستندکه در آن موقعیت ها عملکرد بهتری خواهند داشت و به احتمال زیاد قادر به تصمیم گیری های شهودی بهتری هستند، استرس کمتری متحمل می شوند و انگیزه بیشتری خواهند داشت.

معامله‌گری که آگاه است در زمان‌ها یا موقعیت‌هایی خاص قوی تر است و می‌تواند انرژی خود را به زمانی هدایت کند که آن زمان‌ها و موقعیت‌ها خودشان را نشان می دهند. این امر می تواند به اعتماد به نفس بیشتری برای اجرای معاملات در زمان مناسب منجر شود و ممکن است معامله گران را قادر به ریسک در حجم واندازه های بزرگتری کند. به همین ترتیب، معامله‌گری که از نقاط ضعف خود آگاه است، می‌تواند برای رفع آن با کار بر روی نقاط ضعف خود یا اجتناب از موقعیت‌هایی که در آنها نقاط ضعفش برجسته می‌شود اقدام کند؛

معامله‌گرانی که خودآگاهی بالایی دارند، اغلب تصمیم‌گیرندگان شهودی بهتری هستند. در موقعیت‌های پیچیده و بحرانی، مانند بازارهای مالی، که در آن عدم قطعیت و متغیرهای ناشناخته زیادی وجود دارد می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌های بدون ساختار و مبهم را پردازش کنند و یک مسیر عملی را به صورت حسی انتخاب کنند.

معامله گر خودآگاه روش ها یا رویکردهایی را اتخاذ می کند که متناسب با شخصیت او باشد. رویکردها و روش هایی که با شخصیت شما سازگاری ندارند، استرس بیشتری به شما می دهند. به همان اندازه درگیر شدن در تمرین‌ها، تاکتیک‌ها و استراتژی‌هایی که با شخصیت شما ناسازگار است، احتمالاً منجر به استرس و عملکرد پایین‌تر می‌شود.

کلام آخر

یک معامله گرخودآگاه می تواند استراتژی و استایل معامله بهینه را انتخاب کند؛چون به خوبی خودش را می شناسد می داند که کدام رویکرد معاملاتی با او سازگار است.در نتیجه،خود آگاهی باعث هماهنگی می شود و نکته ای کلیدی در موفقیت در شغل معامله گری است و سعی نکنید با شخصیتتان مبارزه کنید. از اینکه چه کسی هستید آگاه شوید و با آن کار کنید نه علیه آن. زمان را برای تغییر شخصیت خود برای تطبیق با یک استراتژی تلف نکنید

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید